تبريك سال نو ميلادي 2017

دزفول زيبا ، دزفول سر فراز ، دزفول پر افتخار

تبريك سال نو ميلادي 2017

۱۵ بازديد

موسسه انديشه پويان سالروز ميلاد حضرت عيسي‌ بن‌ مريم(ع) و آغاز سال جديد 2017 ميلادي تبريك عرض نموده و لحظات خوب و خوشي را براي ايرانيان مسيحي داخل و خارج از كشور آرزومند است. در كشورهايي كه از تقويم  ميلادي استفاده ميكنند، سال نو معمولاً در اول ژانويه برگزار ميگردد. در حال حاضر، جشن گرفتن سال نو يكي از بزرگترين رويدادهاي جهاني ميباشد. در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرين روز يك سال ميلادي و روز قبل از روز سال نودر بسياري از كشورهاي جهان، عموماً قاره‌هاي اروپا، آمريكا، استرالياو بخش‌هايي از آسياو آفريقامراسم سال نو برگزار ميشود. در فرهنگ جديد غرباين روز با گردهمايي‌هايي در مجالس و مهماني‌ها برگزار ميشود كه انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن مي‌گيرند.

بسياري از فرهنگ‌ها در اين شب از آتش‌بازيو ديگر روش‌هاي پرصدا براي جشن گرفتن استفاده مي‌كنند. شب سال نو به صورت جهاني مطابق با تولد مسيحدر كشورهاي مسيحيو حتي غير مسيحي در ۳۱ دسامبر برپا ميشود. شب سال نو همچنين به عنوان هفتمين روز كريسمسدر مسيحيتغربي شناخته ميشود.

شب كريسمسكه در آلمان به‌نام شب Weihnachten معروف است يا شب ميلاد مسيح به شكل فعلي آن از قرن نوزدهم در كشور آلمان رواج پيدا كرد. در بسياري از خانواده‌ها درخت كاج بعنوان سمبل سبزي و خرمي در خانه برپا مي‌شود و به شكل‌هاي مختلف با روبان و نور و شمع و غيره تزيين مي‌گردد. اعضاي خانواده به طور معمول براي هم هدايايي مي‌گيرند و بخصوص اين هدايا براي بچه‌ها خريدارى مى‌شود

 

سال ميلادي 2017 مبارك انديشه پويان

 

 

برگزاري جشن‌هاي سال نو در سنت‌هاي پيش از مسيحيت ريشه دارد. كه با شروع فصل زمستان و طولاني شدن شب‌ها، روشن كردن شمع يا چراغ، برگزاري جشن و گرد هم آمدن اعضاي خانواده و خويشاوندان و دوستان، بهانه‌اي بوده براي گذراندن شب‌هاى سرد و اميد به بلندترشدن روزها و رسيدن بهار.
در آلمان سالانه حدود ۱۶ ميليون درخت كاج براي تزيين سال نو قطع مي‌شود. البته اينها درختهايي هستند كه به همين منظور كاشته شده‌اند. اين تعداد درخت تنها ۷۰ درصد از نياز آلماني‌ها را برطرف مي كند و بقيه از كشورهاي همسايه وارد مي‌شوند. طبق آمار منتشر شده در سال گذشته آلماني‌ها روي هم حدود ۶۰۰ ميليون يورو براي خريد درخت‌هاي كاج خرج كردند.

موسسه انديشه پويانبه مناسبت شروع سال نو ميلادي ، ضمن تبريك مجدد سال نو به هموطنان مسيحي درايران و ايرانيان مقيم خارج از كشور بخصوص در آلمان، سعي دارد به چند نمونه از سنت هاي كريسمسWeihnachten   كه از كشور آلماننشات گرفته اشاره اي داشته باشد.

در آلمان در ۶ دسامبر كه روز بابا نوئل نيز ناميده مي شود يك كفش يا پوتين در  روز ۵ دسامبر خارج در گذاشته مي شود به اميد اينكه بابا نوئل براي بچه در آن هديه بگذارد.

شيريني مخصوصي كه در آلمان براي روز كريسمس پخته مي شود ، gingerbread  يا نان هاي مخصوصي هستند كه با شيريني هاي متفاوت ديگري تزيين مي شوند. در برخي از خانواده هاي آلماني ، يكي از اتاق ها در شب كريسمس قفل مي شود و در آن هداياي زيادي قرار مي گيرد و در اواسط شب با بيدار كردن بچه ها و بردن آنها به اتاق هدايا آنها را غافلگير مي كنند.

البته دانستن اين نكته هم جالب است كه در آلمان بسياري از سنت هاي كريسمس چندان هم قديمي نيستند و بسياري از آنها اخيرا وارد مراسم كريسمس شده اند. قبل از قرن نوزدهم جشن كريسمس در آلمان تا اين حد مرسوم نبوده است و يا در روز هاي ديگري برگزار مي شده است.

جشن سال نو ميلادي براي بسياري از افراد به منزله شروع يك دوره جديد مي باشد. ما هم اميدواريم اين دوره از زندگي شما نيز به بهترين حالت ممكن شكل بگيرد و اگر قصد يادگيري زبان آلماني و يا مهاجرت و اقامت اين كشور را داريد بتوانيد با دوره هاي آموزش زبان آلماني و ديگر خدمات مهاجري موسسه انديشه پويان بهترين استفاده را از سال جديد خود داشته باشيد.

منبع: تبريك سال نو ميلادي 2017

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.