شرايط مهاجرت كاري به اتريش

دزفول زيبا ، دزفول سر فراز ، دزفول پر افتخار

شرايط مهاجرت كاري به اتريش

۳۶ بازديد

اقتصاد كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از زمان تشكيل اتحاديه به صورت يكپارچه در آمده است و قوانين كاردر اين كشورها نيز  تقريبا مشابه است. همچنين معمولا قوانين مربوط به مهاجرت و اقامت دائم در اين كشورها نيز مشابه يكديگر هستند. لذا طبيعي است كساني كه در اروپا تحصيل كرده اند و مدارك خود را از دانشگاه هاي اروپايي دريافت كرده اند شانس بيشتري براي پيدا كردن شغل و اخذ ويزاي كاري در اتريش خواهند داشت.

با توجه به همكاري موسسه آرتا انديشه پويان سپنتا با موسسه ايليا، كاريابي بين المللي كه تحت نظارت وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي مي باشد اين موسسه با مجوز رسمي از وزارت كار آماده پذيرش پرونده متقاضيان مشتاق به مهاجرت كاري به اتريش مي باشد.

 


يكي از كشورهاي حوزه اتحاديه اروپا، كشور اتريش است. اتحاديه اروپا شامل ۲۸كشور اروپايي است كه واحد پول اين كشورها يورو و شرايط اقتصادي آن‌ها از يكديگر پيروي مي‌كنند. همچنين افراد بسياري هستند كه قصد دارند از طريق ويزاي كار وارد كشور بشوند و علاوه بر اقامت داشتن در اتحاديه اروپا  كه يك موضوع بسيار مهم است درآمد بالايي را كسب كنند. كشورهايي از قبيل : اتريش، آلمان، دانمارك، آفريقاي جنوبي و ... متقاضيان زيادي در رابطه با ويزاي كاردارند كه هدف اصلي اين افراد كسب درآمد بالا و همچنين اقامت است .
از زمان تشكيل اتحاديه اروپا ، اقتصاد اروپا  به‌صورت يكپارچه درآمده است و قوانين كار در كشورهاي اين اتحاديه تقريباً يكسان است. همچنين اين كشورها دردادن اجازه اقامت  و تابعيت به‌صورت مشابه در اكثر اوقات عمل مي‌كنند. مسلماً متقاضياني كه مشغول به تحصيل در اروپا هستند و يا مدارك تحصيلي خود را از اروپا دريافت كرده‌اند، شانس بيشتري در خصوص پيدا كردن شغل و اخذ اقامت كاري در اتريش دارند. متقاضياني كه موفق به گرفتن ويزاي كار در كشور اتريش شده‌اند، مي‌توانند پس از حدوداً چهار سال كار در اتريش و پرداخت ماليات اقدامات لازم را براي اخذ اقامت دائم در اتريش انجام دهند.
قانون كلي براي پيشنهاد كاري در اروپا وجود دارد كه فرد متقاضي مي‌بايست شغل موردنظر را در سايت هاي كاريابي اتحاديه اروپا آگهي كنند و در همين مدت اگر هيچ داوطلبي از   ۲۸كشور عضو اين اتحاديه ،اقدامي جهت قبول اين شغل انجام نداد، سازمان‌ها مي‌توانند نيروهاي موردنظر خود را از خارج اين اتحاديه، به خدمت بگيرند.
متقاضيان براي ويزاي جستجوي كار به مدت 6 ماه در اتريش به 70 امتياز از 100 امتياز احتياج دارند و زماني كه موافقت اداره كار اتريش با موفقيت كسب شد متقاضي مي‌تواند به مدت  6 ماه براي پيدا كردن كار وارد خاك اتريش شوند . پس از پيدا كردن كار بستن قرارداد كاري با كارفرما ، مدارك شما براي صدور اجازه كار به اداره كار مربوطه تحويل داده مي‌شود و پس از موافقت قانوني، كارت اقامت متقاضي صادر مي‌گردد و نيز در اين زمان متقاضي مي‌تواند خود و خانواده را به اتريش ببرد.

مدارك لازم حهت رواديد:
درخواست رواديد بايد به طور شخصي ارائه شود. سفارت در صورت  وجود هرگونه نقص در مدارك از قبول درخواست رواديد امتناع خواهد كرد. بررسي درخواست اخذ رواديد تحصيلي بطورمعمول 3 تا 4  ماه به طول مي انجامد.
1.فرم درخواست ويزا كه بطور كامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گرديده باشد  همراه با عكس
2.گذرنامه با مدت اعتبار كافي ( حداقل 6 ماه از تاريخ درخواست رواديد )
3.فتوكپي از تمام صفحات گذرنامه
4.گذرنامه و شناسنامه همسر
5.فتوكپي از تمام صفحات شناسنامه
6.ترجمه شناسنامه با تاييد وزارت امور خارجه و تاييد سفارت اتريش
7.تعهد نامه مالي كه يا خود متقاضي در ايران يك حساب ريالي و يا ارزي به نام خود حساب باز كرده است و مبلغ 10000 يورو به حساب خود پول گذاشته و تاييد آن را از بانك مي گيردو به سفارت ارائه مي دهد و يا آنكه متقاضي دعوت كننده اي در اتريش دارد كه مدارك زير از شخص دعوت كننده مورد نياز مي باشد:
الف: Meldezettel معرفي نامه 
ب: Mietvertrag  اجاره نامه يا كپي سند منزل 
ج: Arbeitsvertrag  قرارداد كار
 و پرينت گردش مالي سه ماه آخر حساب ريالي متقاضي در ايران
8.اصل و فتوكپي از پذيرش و يا تأييد دريافت درخواست پذيرش از يك دانشگاه يا  Fachhochschule ) در اتريش(
9.گواهي عدم سوءپيشينه
10..ترجمه گواهي عدم سوءپيشينه با تأييد وزارت امور خارجه و تأييد سفارت اتريش
11. قباله ازدواج ( در مورد افراد متأهل )
12. تأييديه محل سكونت در اتريش ( گواهي رزرو كوتاه‌مدت هتل يا پانسيون قابل‌قبول نيست) .
13. هزينه ويزا 75يورو 
لازم به ذكر است كه سفارت اتريش مدارك فوق را هرروز به‌جز جمعه و شنبه با تعيين وقت قبلي مي‌پذيرد و مي‌تواند علاوه بر مدارك فوق‌الذكر مدارك ديگري را نيز درخواست نمايد.مداركي كه بايد ترجمه آن‌ها به سفارت ارائه گردد حتماٌ بايد به زبان آلماني يا انگليسي باشد.سفارت اتريش جهت درخواست ويزاي دانشجويي مصاحبه ندارد اما مي‌تواند متقاضي را جهت مصاحبه دعوت نمايد.

براي بررسي شرايط اخذ كاري فرم‌هاي ارزيابي رايگان به لينك زير مراحعه نماييد:

فرم ارزيابي رايگان اخذ كاري


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.