افزايش چشمگير دانشجوبان خارجي در آلمان انديشه پويان ويزاي المان مهاجرت تحصيلي مهاجرت به آلمان

۲۰ بازديد


تعداد دانشجويان خارجي دانشگاه‌هاي آلمان با رشد چشمگيري مواجه بوده است.

به گزارش يو.دبليو.نيوز، بررسي‌هاي آماري نشان مي‌هد تعداد دانشجويان خارجي در آلمان در سال 2016 به 340 هزار و 305 نفر رسيده است كه اين تعداد نسبت به سال قبل حدود شش درصد افزايش يافته است.

در آمار منتشرشده از سوي مركز خدمات علمي آلمان آمده است: در سال گذشته حدود 251 هزار و 542 دانشجوي خارجي پس از پايان مقطع دبيرستان در كشورهاي خود به آلمان آمده و تحصيل خود را آغاز كرده‌اند كه بيش از 90 هزار نفر آنها مستقيما وارد مقطع كارشناسي شده‌اند كه نسبت به سال قبل 10 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

تعداد دانشجويان خارجي ورودي به مقطع كارشناسي ارشد بيش از 86 هزار نفر است كه رشد 12 درصدي را نسبت به سال گذشته نشان مي‌دهد و مي‌تواند اختلاف موجود بين تعداد دانشجويان مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد را كاهش دهد.

يكي از مهمترين عوامل افزايش تعداد دانشجويان خارجي در آلمان، افزايش تعداد برنامه‌هاي آموزشي به زبان انگليسي و افزايش تعداد اساتيد انگليسي‌زبان است.

آمارها نشان مي‌دهد اين روند افزايشي در دانشگاه‌هاي آلمان ادامه دارد و تا سال 2020 تعداد دانشجويان خارجي محصل در اين كشور به بيش از 350 هزار دانشجو خواهد رسيد.
متقاضيان تحصيل در آلمان، جهت بررسي دقيق تر شرايط خود توسط كارشناسان موسسه ميتوانند فرم هاي ارزيابي رايگان را تكميل نمايند.

 

منبع :  افزايش چشمگير دانشجوبان خارجي در آلمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.