شرايط مهاجرت تحصيلي به اتريش

دزفول زيبا ، دزفول سر فراز ، دزفول پر افتخار

شرايط مهاجرت تحصيلي به اتريش

۱۷ بازديد

در سال هاي اخير دانشجويان بسياري از كشورمان براي مهاجرت تحصيلي و يا بورسيه در دانشگاه هاي اروپا اقدام نموده اند كه در اين ميان شرايط تحصيل در دانشگاه هاي كشور اتريش در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد بسيار ايده آل بوده و تقريبا رايگان ميباشد. كشور اتريش با فرهنگ غني اروپايي به عنوان مهد هنر و موسيقي جهان شناخته ميشود و فرصت هاي مناسبي جهت اخذ مهاجرت تحصيلي را براي دانشجويان خارجي فراهم نموده است. همچنين بسياري از دانشگاه‌هاي ممتاز اروپا و جهان با رتبه زير ۱۰۰ در اين كشور قرار گرفته اند و وين پايتخت اين كشور نيز در سال 2012 به عنوان رتبه پنجم بهترين شهر دانشجويي دنيا نام گرفت. قابل ذكر است كه زبان رسمي و رايج كشور اتريش آلماني است اما متقاضيان براي اخذ ويزاي تحصيلي نيازي به ارائه ي مدرك زبان آلماني يا انگليسي نخواهند داشت.


تقاضيان براي درخواست پذيرش در دانشگاه هاي اتريش ميبايست تقاضانامه و مدارك مورد نياز تحصيلي خودشان را براي ترم هاي زمستاني تا ۵ سپتامبر و براي ترم هاي تابستاني تا ۵ فوريه به دانشگاه مقصد ارسال نمايند. برخي از دانشگاه‌هاي اتريش همچون دانشگاه‌هاي پزشكي، دانشگاه و دانشكده‌هاي هنر و دانشگاه‌هاي آموزش عالي فني براي پذيرش دانشجويان اقدام به برگزاري آزمون هاي ورودي ميكنند كه فرصت ارائه تقاضانامه ي شركت در آزمون ورودي بعضي از اين دانشگاه ها تا ۶ ماه قبل از آغاز ترم تحصيلي است. لذا ارائه ي به موقع مدارك مربوط به پذيرش امري ضروري و با اهميت است. همچنين قبولي در يكي از دانشگاه‌هاي سراسري (دولتي) ايران در رشته هاي مورد نظر دانشجو و داشتن گواهي اشتغال به تحصيل از عوامل موثر در موفقيت روند پذيرش در دانشگاه هاي اتريش به شمار مي روند.
گروه مشاوران انديشه پويان آماده ي راهنمايي هموطنان عزيز براي سنجش شرايط اخذ ويزاي تحصيلي اتريشو ارائه بهترين پيشنهادهاي ممكن به شما هستند. مدارك مورد نياز براي اخذ پذيرش در دانشگاه هاي اتريش نيز به شرح ذيل است:

كپي صفحه اول پاسپورت
ترجمه رسمي به زبان آلماني مدرك ديپلم و ريز نمرات آن
ترجمه رسمي به زبان آلماني مدرك پيش دانشگاهي و ريز نمرات آن
ترجمه رسمي به زبان آلماني گواهي اشتغال به تحصيل دانشجو و دروس گذرانده در دانشگاه و ريز نمرات آن
مدرك زبان آلماني و انگليسي درصورت موجود بودن
دو قطعه عكس رنگي پاسپورتي

در اتريش تحصيل در دانشگاه‌هاي براي دانشجويان خارجي تقريباً رايگان است. مخارج تحصيل در دانشگاه‌هاي اتريش براي بيشتر مقاطع هر ترم ۳۸۰ تا ۷۵۰ يورو است. در دانشگاه‌هاي اتريش امكان گرفتن پذيرش با مدارك ديپلم و فوق‌ديپلم وجود ندارد و فرد متقاضيان بايد مدركي كه نشان قبولي در كنكور دانشگاه (سرا سري يا آزاد ايران) در رشته موردنظر يا كشوري كه مدرك آن مورد تأييد دانشگاه‌هاي اتريش است، ارائه نمايد. هم‌چنين براي درخواست پذيرش يك پيش‌شرطي كه الزامي است گرفتن گواهي اشتغال به تحصيل از دانشگاه مبدأ يا گواهي عدم منع تحصيل در مقطع موردنظر است.در اتريش زبان ملي و زباني كه دروس از طريق آن آموزش داده مي‌شود آلماني است درحالي‌كه دانشگاه‌ها در مقطع دكتري و برخي از دانشگاه‌هاي خصوصي امكان تدريس به زبان انگليسي رادارند.
دانشجويان خارجي كه براي پذيرش در دانشگاه‌ها الزامي به داشتن مدرك زبان آلماني را(B2) ندارند و نيز چه دانشجو مي‌تواند پس از گرفتن پذيرش در يك دوره‌ي زماني يك تا دوساله دوره‌هاي زباني را در كشور مربوطه بگذراند و پس از موفقيت در آزمون EPD به تحصيل مشغول شود. مخارج هر سه ترم دوره‌هاي زبان ۴۱۰ يورو است. از زمان‌هاي قديم اتريش جايگاه والايي در تمدن، موسيقي، هنر و معماري در سرتاسر جهان دارد بنابراين براي تحصيل در دانشكده‌‌هاي هنرهاي عالي و گرفتن پذيرش در برخي از رشته‌ها مانند معماري، مامايي، پزشكي، اقتصاد، روان‌شناسي و مديريت متقاضيان نيازمند شركت در آزمون كتبي و مصاحبه حضوري هستند .
يكي از مزاياي كشور اتريش اين است كه دانشجوي خارجي در حين تحصيل مي‌تواند به‌صورت پاره‌وقت به كار قانوني مشغول باشد و بعد از اتمام تحصيل به‌واسطه دريافت كارت (قرمز سفيد قرمز) به متقاضي اجازه يك سال اقامت در كشور اتريش براي يافتن شغل داده مي‌شود. زماني كه فرد موفق به پيدا كردن شغل شود بعد از ۲ سال كار كردن و پرداخت بيمه و ماليات مي‌تواند اقامت دائم را بگيرد. هم‌چنين از همان ابتدا دانشجو متقاضي مي‌تواند براي همسر و فرزند زير ۱۷ سال و ۶ ماه، تقاضاي ويزاي همراه بدهد تا به‌صورت هم‌زمان وارد كشور اتريش شوند.

براي اطلاعات بيشتر ميتوان به سايت انديشه پويان مراجعه نماييد

براي بررسي شرايط اخذ ويزاي كاري، تحصيلي و … فرم‌هاي ارزيابي رايگان را تكميل نموده و از مشاوران ما كمك بگيريد:

فرم ارزيابي مهاجرت تحصيلي

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.